За попередніми висновками слідства, причиною катастрофи могли стати неграмотні дії екіпажу, як до аварії, так і після неї. Кількість жертв вже досягла 28 людей, про долю росіянина, який перебував на борту, нічого не відомо.

Нагадаємо, 15 квітня о 8.55 за місцевим часом південнокорейський пором «Sewol» з 477 пасажирами (з яких 324 — школярі) на борту подав сигнал лиха, після чого протягом двох годин перекинувся і затонув. На даний момент 179 осіб врятовано, 28 людей загинули. Доля інших поки що невідома, але є версія, що вони могли вижити в приміщеннях корабля, в яких утворилися повітряні мішки».

Причиною катастрофи спочатку, зі слів врятованих, передбачалося зіткнення з підводною скелею, однак водолази, які обстежили судно, ніяких слідів зіткнення не виявили. У зв’язку з цим тепер висувається інша версія: «Sewol» цілком міг затонути… з-за різкої зміни курсу. По-перше, пороми цього класу самі по собі не відрізняються великою стійкістю. По-друге, під час останньої модернізації кормова частина була надбудована, а в трюмах стали розміщувати більше вантажів — що не могло не позначитися на і без того високої опрокидываемости судна.

Професор Ульсанского університету Юн Бом Сан запропонував свій варіант розвитку подій, з яким, до речі, згоден і 64-річний капітан-ветеран Че Су. На їхню думку, в результаті різкої зміни курсу вантаж (контейнери, автомобілі) цілком міг не тільки зміститися і створити таким чином крен, але і пробити обшивку, викликавши надходження забортної води всередину — що і стало в буквальному сенсі останньою краплею…

Крім того, слідчою комісією встановлено чимало інших помилок, не будь яких, врятуватися вдалося б більшій кількості пасажирів (а може бути, і всім). Капітан, наприклад, перед катастрофою передав управління поромом свого третього помічника, який не має відповідного досвіду. Після того ж, як з’явився крен, за системою гучного зв’язку пасажирам було рекомендовано залишатися на місцях, а екіпаж почав покидати судно. При цьому капітан і перший помічник були врятовані одними з перших — і це замість того, щоб зайнятися евакуацією пасажирів!

Мало того, навіть коли пором вже щосили тонув, людям на борту радили залишатися всередині кают, оскільки… «зовні було дуже небезпечно». Весь цей комплекс дій і привів, на думку експертів, до того, що число жертв може досягти обчислюватися сотнями. У зв’язку з цим прокуратура розглядала питання про притягнення 69-річного Лі Чун Соку (капітан порома) до кримінальної відповідальності, і сьогодні його заарештували. Якщо його визнають винним, йому загрожує штраф 20 мільйонів вон (більше 19000 $) і до п’яти років в’язниці. У своє виправдання Лі Чун Сік сказав, що просто запанікував, побачивши спущені на воду рятувальні плоти, і не пам’ятає, як опинився на плоту, ні як був врятований.

Катастрофи, подібні з нагоди «Sewol», у Південній Кореї вже траплялися. Так, в 1953 році затонув пором «Чханген» (330 загиблих, 32 зниклих без вести), а в 1970 — пором «має наміру» (загинуло 323 людини).

На місці аварії триває рятувальна операція, в ході якої водолази намагаються проникнути всередину затопленого судна, що лежить на глибині більше 30 метрів. Передбачається також використання для пошуку тих, що вижили спеціальних роботів. Люди в «повітряних мішках», що утворюються в перевернутих судах, можуть залишатися в живих до трьох діб, тому надія на те, що там могли вижити, досі не втрачається. Крім того, для підвищення їх шансів на виживання (наявність повітря для дихання відіграє велику роль в цьому випадку), а також для збільшення плавучості розпочато закачування кисню всередину корпусу порома.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here